Manual Aramis – clasa 2 – Unitatea 12 – Vara

0
61

Unitatea 12 – Vara

Miță Fărămiță

Răspundem

  1. Stupul de albine se afla în grădina școlii.
  2. Miță Fărămiță a încercat să scoată cu un băț fagure dintr-un stup.
  3. A fost pedepsit de albine prin înțepături.

Ce părere ai…
despre fapta  lui Miță Fărămiță?
Miță Fărămiță nu a procedat bine, deoarece nu este bine să furi.

despre felul în care au procedat albinele?
Albinele au reacționat corect. Ele și-au apărat fagurele și l-au înțepat pe Miță Fărămiță.

Propoziții cu expresia ca un val
Arșița m-a izbit ca un val de căldură.

Vara
Răspundem

  1. Vara este asemănată cu un cuptor.
  2. Vara se coc următoarele fructe: pepeni galbeni, piersici, pere, vișine, prune. Vara cresc următoarele legume: varză, ceapă, și spanacul.

Exersăm
2 . Zilele dogoritoare ale lunii lui cuptor s-au întors.
Să stai în ploaia caldă de vară este o plăcere.

Portofoliu

  • fiica cea mai strălucitoare a anului 
  • vara vine cu miresme-n grai 
  • aerul devine arzător 
  • lunile de vară cheamă copiii în vacanţă 
  • soarele toarnă peste
    lume jar

Explicații expresii

  • ploaia vine-n pas grăbit – cade o ploaie rapidă de vară
  • piersici cu miez de foc – piersicile sunt foarte dulci și bine coapte

Recapitulare finală

Ne amintim

  1. linia de dialog –  are loc un dialog, punctul – este finalul unei afirmații, semnul exclamării – este o afirmație plină de uimire, semnul întrebării – propoziția este o întrebare, virgula – desparte numele persoanei strigate
  2. Trenul spre București tocmai a aplecat. – propoziție care să comunice o informare
    Ionuț, mergi și te spală pe dinți!! – propoziția comunică un îndemn
    Ce lecția am avut de pregătit pentru astăzi? – propoziția comunică o întrebare
  3. Copilul stă pe o cracă și culege cireșe.
    Într-o clipă de neatenție, copilul se dezechilibrează și cade din copac.
    După căzătura din copac, copilul are mâna ruptă.

Copilul a fost neglijent atunci când stătea agățat de creangă. Urmarea neglijenței sale este mâna în ghips. Pe viitor copilul ar putea fi mai prevăzător și ar putea folosi o scară.

Joc

Convorbiri cu diverse teme

Cu trenul
– Mama, cât timp mai face trenul până la București?
– Nu cred că facem mai mult de o oră.
– Înseamnă că ajungem la 17.45?
– În mod normal, dar nu știu dacă nu avem și o oarecare întârziere.
– Ce bine ca ajungem. M-am saturat de mers cu trenul.
La scăldat
– Vasile, cred că ar trebui să ne bălăcim puțin în râu. Nu crezi?
– Ba da! Dar cu o condiție: să rămânem la mal! Știi să înoți?
– Nu prea!
– Atunci intrăm doar puțin. Dar să nu te bazezi pe mine, căci nici eu nu prea știu să înot.
– Ok, am să fiu foarte atent.
La munte
– Uite în copacul acela: o veveriță!
– Ce frumoasă e!
– Cât de sprintenă este! Cum sare dintr-un copac în altul?!
– Da! Aș vrea să fiu și eu atât de agil, precum acestă veveriță.

Atelier
Ne amintim!
  1. a) Titlul primului text este Ciuboțelele ogarului, autorul Călin Gruia. Al doilea text este Puișorul și vulpea, iar autorul este Ion Pas.
    b) Ogarul, Iepurele și Ursul în primul text. În al doilea text puișorul și vulpea.
    c) ciuboțele, galbeni, iarmaroc, iepure, ogar
    d) grupuri de litere învățate: ciuboțele, cine, ochii, ciocul, lighioană;
    grupuri de sunete învățate: ai, întreabă, iepure, iarmaroc, vulpea, poftească, lighioană, vulpea
  • Băiatul înoată în mare. 
  • Fata ține în mână o minge roșie, cu bulinele albe.
    a) mâine, sâmbătă, mâncare, cârd, rând; înainte, coborî, împotriva, împotmolit
  • Fetița ține o umbră colorată în mână.
    b) împrumuta, împotmolit, îmbărbăta, îmbina

Joc
rece – cald, sus – jos, tăcut – vorbăreț, leneș – harnic

Evaluare

  1. Pinocchio a primit un abecedar.
    Lizuca și Patrocle se ascund în scorbură.
    Copiii privesc puii din pasăre din cuib.

    Ce a primit Pinocchio?
    Unde se ascund Lizuca și Patrocle?
    Ce privesc copiii?

  2. – Să mergem la medicul veterinar! Ce spui, Pufi?
    – Ham, ham!
    – Aha, văd că și tu dorești. Haide să te facem bine!
    – Ham!

    – Sunteți cele mai frumoase flori pe care le-am văzut vreodată!
    – Ai grijă cui ne dai! spuseră florile.
    – O să ajungeți la mama mea! este ziua ei.
    – Sperăm că iubește florile frumoase, cel puțin la fel de mult ca tine!

    – La mulți ani, fiica mea! Cadoul acesta este pentru tine!
    – Mulțumesc, draga mea mamă!  

  3. Stupul plin de albine stătea liniștit în mijlocul curții. Cu un băț, Ionel se apucă să scormonească în el. Voia să guste din fagurele dulce. Nici nu începu bine să-l zgândărească, că avu o surpriză. Un roi de albine ieși în mare grabă și se îndreptă spre față lui. Speriat cum nu mai fu niciodată, Ionel o rupse la fugă.

Evaluare

  1. Copilul se plimbă cu bicicleta.
    Ce ține fata în mâini?
    Ce flori frumoase are mama!
  2. În vacanță

     
    Elena, Mihai și Sorin merg în tabără.
    Sorin întreabă:
    În ce zi vom pleca, Elena?
    Cred că miercuri!

  3. înțeles asemănător: trist – supărat, a spune – a zice, țară – patrie
    înțeles opus: aproape – departe, tare – încet, tace – vorbește
  4. Am mâncat o pizza cu porumb.
    Am cântat un cântec la serbare.
    Înainte să-mi fac temele, citesc lecția.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here